top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

אני לא רואה פה שום ערבים



לא רק ארגון בעל מאפיינים פשיסטים, אלא גם ארגון של פולשים שודדי אדמות


יום שלישי ה-25.7.2023 היה יום חם מאוד. בתחזית דברו על יום בהיר עם 35 מעלות. אבל זה לא הפריע לאחד משכירי אם תרצו לברבר את עצמו לדעת במשך 16 דקות ארוכות בפייסבוק לייב של הארגון בעל המאפיינים הפשיסטים. האמתלה לברברת האינסופית היתה הפעם נטיעת כרם חדש עבור אחד המתנחלים שמתגורר באחד ממאחזי ההתנחלות איתמר - מהמבודדים והאלימים ביותר בגדה המערבית. הנה ה"אירוע", אבל ראו הוזהרתם, העניין מתיש למדי.


בבדיקה מהירה שערכנו על מנת לאתר את המקום המדויק בו "האירוע" התרחש, מעלה שמדובר באדמה פרטית של תושבי הכפר יאנון שהיתה מעובדת עד שמתנחלי איתמר השתלטו עליה לאחר שגירשו את בעליה מהאזור כולו. החלקה הספציפית עליה אנשי 'אם תרצו' סייעו למתנחל להשתלט, נמצאת כ-1.5 קמ' מצפון מזרח לכפר יאנון אל פוקה, שהוא אחד מכפרי הבת של הכפר עקרבא. מדובר בכ-60 דונם שנמצאים בתוך אזור שישראל הכריזה עליו כבר בשנת 1967, כשטח אש 904א.


החל מסוף שנות ה-90 החלו מתנחלי איתמר להשתלט בהדרגה על שטח אש 904א, שנים ספורות לאחר שהצבא הפסיק להתאמן במקום. תחילת ההשתלטות החלה עם הקמת מאחז 777 (גבעת ארנון) ונמשכה עם פריצת כביש שמחבר את המאחז עם כביש אלון, ממזרח לו. כביש פיראטי זה הפך למעשה לכביש פנימי שהמתנחלים עושים בו שימוש. בקצהו המזרחי המתנחלים הציבו שער ברזל שמאפשר להם לשלוט על הכניסה והיציאה מהכביש.


בפברואר 2023 ממשלת ישראל הגזענית והמושחתת החליטה "להכשיר" 10 מאחזים, אחד מהם הוא אותו 'גבעת ארנון' שנמצא בתוך שטח אש 904א. על מנת לעשות זאת, הצבא יאלץ להיפרד רשמית מאיזה 600 דונם שנמצאים כיום בתוך שטח אש 904א, אבל לא נורא ישארו להם עדיין עוד קרוב למליון דונם נוספים שמוכרזים כ"שטחי אש", שרובם הגדול גם לא משמשים כלל לאימונים מזה עשרות שנים. בינתיים, בחודשים האחרונים חברת החשמל כבר הספיקה לסלול קו מתח גבוה שחוצה את שטח אש  904 לרוחבו, שיחבר את המאחז לרשת החשמל הארצית.


נחזור לבחור מהלייב של 'אם תרצו': לקראת סוף הדקה השלישית הוא מהסביר לצופים שלו שמדובר ב"נוף בראשית. מקום שבו לא דרכו אנשים כבר אלפי שנים….שיגידו לכם כיבוש ושמיבוש, אני לא רואה פה שום ערבי". אנחנו היינו ממליצים לו לתפוס שיחה אישית עם המארחים שלו כדי לברר את הנקודה הזו. הם מן הסתם דווקא יתגאו לספר לו שדווקא היו שם עד לפני לא הרבה שנים, הרבה "ערבים". ושהם אלו שגירשו אותם מהמקום.


 


Comments


bottom of page