top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

אילון הימן משתלט על אל-נאקה

"מנהיגות הינה היכולת להוביל אנשים שלא רק מכוח הסמכות, אלא באמצעות השפעה, השואבת כוחה מהיכולת לרקום חזון, להוות דוגמא אישית, לראות את הפרט וצרכיו ולעורר השראה. מנהיג ומפקד משמעותי הוא זה המניע את אנשיו לפעול מעל ומעבר לציפיותיהם מעצמם. תחום זה בא לידי ביטוי בפעילות, ראשית ע"י דוגמא אישית, התנסויות, הובלה אוטונומית של השוחרים, מפגשי מפקד ועוד."

(מתוך אתר האינטרנט של הפנימייה הצבאית – תורנית אור עציון)


סקרנים לדעת מה שלום מפקדה לשעבר של הפנימייה צבאית אור עציון?

טוב תודה. הוא עסוק מאוד בימים אלו בהשתלטות על מבנה משטרה ירדני קדום בלב "שטח צבאי סגור" שעל פי החוק הצבאי שחל בגדה, אסור לו או לכל אזרח ישראלי להיות בו בכלל.


סא"ל במיל' אילון הימן פרש לאזרחות לאחר שנים של קריירה צבאית, שבע אתגרים ומעשים, וכמו רבים במצבו גם הוא מחפש כיצד להמשיך ו"לתרום" באזרחות. הוא אינו הראשון וגם לא האחרון שנמצא בסיטואציה דומה, אבל סא"ל במיל' הימן מצא אפיק פעולה מקורי: הוא מגיע עם בני נוער כדי להשתלט על מבנה משטרה ירדני קדום בשם "אל נאקה" (נאקה בערבית כמו בעברית היא נקבת הגמל), שממוקם כ-20 קמ' מזרחית לחברון.


מדובר באזור שישראל הכריזה עליו כבר בסוף שנת 1971 כ"שטח אש", כלומר "שטח צבאי סגור" גם לכניסת אזרחים ישראלים, אבל זה לא הפריע לאנשים שונים להפוך מדי פעם את המקום לאתר מסיבות ולדיסקוטק לעת מצוא. הסיבה לכך היא פשוטה: מדובר בשטח אש שיש בו מעט מאוד אימונים צבאיים מזה עשרות שנים. לישראל אבל נוח להמשיך ולהגדיר את האזור כ"שטח אש" כי זה מסייע לה להגביל מאוד את תנועתם של הבדואים בני שבט הרשאידה, שזה אזור המחיה ההיסטורי שלהם.


וכאן נכנס לתמונה מפקד הפנימיה הצבאית - תורנית לשעבר, חברנו סא"ל אילון הימן, שרוצה לשדרג את המקום ולהפוך אותו לאתר סגור שרק מתנחלים או אורחיהם הישראלים, יוכלו להכנס אליו. הגיוני מבחינתו, זה העולם שבו הוא עוצב וחי. לשם כך הוא גייס כסף וציוד, סגר את המקום עם דלתות ברזל, שם סביב המבנה מצלמות אבטחה והחליט ככל הנראה שהמקום שייך לו. למה לא באמת, זו הגדה המערבית אחרי הכל וככה הדברים עובדים כאן.


ומה הצבא עושה בינתיים בעניין ההשתלטות הפיראטית הזאת חוץ מלשמור על סא"ל הימן ושותפיו? הוא הגיע לפני כמה ימים כדי להחרים גנרטור, אבל מעבר לכך המתנחלים במקום ממשיכים לעשות מה בראש שלהם.


ההשתלטות על מתחם משטרת "אל נאקה" הוא חלק ממהלך גדול ורב זרועות שמתנחלים מבצעים בשנים האחרונות, שמטרתו היא השתלטות על מאות אלפי דונם המצויים לאורך השוליים המזרחיים של גב ההר בגדה המערבית. עיקר המאמץ מושקע בהקמת מאחזי רועים אלימים מאוד, במטרה לגרש קהילות רועים פלסטיניות שרועות באזורים אלו מדורי דורות ותלויות באזורים אלו לשם מחייתן.



Opmerkingen


bottom of page