top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

בכיר המנהל האזרחי שנתפס משתלט על שטחים פלסטיניים פרטיים


לפני מספר ימים חשפנו את סיפורו של מי שהיה ראש יחידת הפיקוח של המנהל האזרחי, דוד קישיק כהן, תושב ההתנחלות האלימה כוכב השחר.

קישיק כהן עמד במשך עשרות שנים בראש יחידת הפיקוח של המנהל האזרחי ובשנים אלו, כפי שכבר פרסמנו כאן לא מזמן, עשה יפה לביתו. מה זה עשה יפה לביתו? בשנת 1993 הוא הקים חברה שאחת משני בעליה היתה במקרה רעייתו, ובאמצעותה הוא הפעיל מחצבה מצפון להתנחלות כוכב השחר, שרווחיה שולשלו בין היתר לכיסו. על רקע זה קישיק כהן הושעה מעבודתו במנהל האזרחי בינואר 2007, לאחר שחודשים ספורים קודם לכן, הוגש כנגדו כתב אישום בחשד למירמה והפרת אמונים. את הסיפור תיארנו כאן לא מזמן וניתן למצוא את הקישור לפוסט בתגובה הראשונה.

מה שלא התפרסם עד היום, הוא שקישיק כהן במקביל השתלט על שטחים בבעלות פלסטינית פרטית מדרום להתנחלות כוכב השחר, ונטע עליהם כרם זיתים אותו הוא מעבד גם היום. כיצד אנחנו יודעים זאת? כמו באין ספור מקרים אחרים של מתנחלים שפלשו בניגוד לחוק לקרקעות פרטיות, גם קישיק כהן קיבל הכשר מהרבנות הראשית על כך שהמטע שלו מושגח על ידה. על הסקנדל הזה כתבנו כאן מספר פעמים בעבר וממש לאחרונה בהקשר של צבי בר יוסף המתנחל האלים שהקים חוות בקר ממזרח להתנחלות חלמיש, שגם לו יש הכשר מהרבנות הראשית.

קישיק כהן אינו האדם היחידי במנהל האזרחי שמעורב בהשתלטויות לא חוקיות על אדמות בבעלות פרטית. בשנת 2018 חשפנו את סיפורו של הפקח המושחת של המנהל האזרחי, יוסי לויט שהשתלט יחד עם חברו על שטחים נרחבים מאוד, שעל מיפויים הוא היה אחראי במסגרת עבודתו במנהל האזרחי.

בשנת 2019 חשפנו את סיפורו של הפקח יאיר אלביליה, תושב המאחז מצפה כרמים לשעבר שבנוי ברובו על אדמות בבעלות פלסטינית פרטית ובתוך שטח אש 906.

דוד קישיק כהן אינו היחיד בהתנחלות כוכב השחר שמעבד שטחים בבעלות פרטית שעליהם הוא השתלט. סביב ההתנחלות ישנם נכון להיום למעלה מ-850 דונם שמעובדים על ידי מתנחלי המקום ועוד אלפי דונמים של קרקעות בבעלות פרטית אשר אליהם אין גישה בשל האלימות הקיצונית במיוחד שהמתנחלים במקום מפעילים מזה שנים רבות.

אז מה היה לנו שם? מתנחל רקוב שגר בהתנחלות רקובה שעבד במשך שנים בגוף רקוב שאחראי על תחזוקותה של מציאות רקובה.


bottom of page