top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

משכנתא בעבור גינה ציבורית? מסתבר שכשמדובר בהתנחלויות, זו המציאות


זוכרים מה אתם עשיתם בבוקרו של ה-15.6.2003? לא, אה. סביר שגם משה יוגב ובנו עמיחי אינם זוכרים מה הם עשו באותו בוקר, אבל אחרי קריאת הפוסט הזה הם יזכרו. ובכן בוקר זה היה קצת מיוחד בחייהם של עמיחי יוגב ורעייתו: ביום זה נרשמה לראשונה משכנתא על שם הזוג הצעיר, אותה הם קיבלו באחד מסניפיו של בנק מזרחי טפחות ברמת גן. המשכנתא נלקחה עבור מגרש 303 בהתנחלות פסגות, המשקיפה על העיירה אל בירה ממרומי ג'בל טוויל. קצת מפתיע בהתחשב בעובדה שהזוג הצעיר התגורר באותה עת למעלה מ-115 קמ' דרומה, בהתנחלות הקטנטנה שליו, שהתקיימה עד קיץ 2005 בקצה הדרומי של רצועת עזה.

הזוג הצעיר לא חתם לבדו על טופסי המשכנתא. יחד עימם חתם אדם נוסף: משה יוגב - מגה קומבינטור שמעבר להיותו אבא של עמיחי הצעיר, משמש מזה שנים כדירקטור בקק"ל ובחברה לפיתוח הרובע היהודי . והכי חשוב, יוגב משמש כגזבר של ארגון אמנה שאחראי לחלק ניכר מאוד מהבנייה הלא חוקית בגדה המערבית, ומעורב באין ספור מקרים של גזל אדמות. אגב, פסגות היא אחת ההתנחלויות בהן אמנה בנתה הרבה וגם כמובן גנבה הרבה.

נחזור למשכנתא שבני הזוג הצעיר יוגב לקחו יחד עם אבא משה בשנת 2003: עיון בנסח המשכנתא מעלה שהנכס שמושכן עבור המשכנתא הוא מגרש 303 בהתנחלות פסגות. מדובר במגרש שתחוב בין שני בתים קיימים בקצה הדרום מערבי של ההתנחלות. הבעיה עם המגרש הזה היא שמדובר במגרש שתוכנית המתאר במקום מייעדת אותו בכלל לשטח ציבורי פתוח, כלומר לפינת משחקים או גינה ציבורית. למותר לציין אם כן כי במקום אין ומעולם לא היה כל בית לא של עמיחי יוגב ולא של אף אחד אחר. על מנת להבין עד כמה הסיפור הזה מוזר, תנסו אולי בהזדמנות להיכנס לבנק ולבקש משכנתא בעבור גינה ציבורית איפשהו.

עכשיו שמעו קטע, עמיחי יוגב הוא "רכז דרום" של תנועת רגבים ובמסגרת תפקידו הוא כמובן מאוד עסוק בסוגיות של אכיפת חוק, אתם כבר יודעים על מי. אבל מסתבר שלקחת משכנתא מוזרה עבור גינה ציבורית אין לו בעיה. לפני שנה חשפנו בעיתון 'ידיעות אחרונות' ש-15 מעובדי רגבים לאורך השנים התגוררו ומתגוררים בבתים שנבנו בניגוד לחוק, כך שעמיחי יוגב ודאי מרגיש נוח במחיצת החברים מהעבודה.

לחשיפה שלנו בידיעות אחרונות: http://bit.ly/33MGqww


bottom of page