top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מסלול המרוצים הלא חוקי בפצאל


לפני כשנתיים וחצי חשפנו שהמועצה אזורית בקעת הירדן בונה מסלול מרוצים (לרכבים ואופנועים) לא חוקי, חלקו בתוך שטח אש 904, שברובו המכריע אין אימונים מזה שנים ארוכות. שטחי האש בגדה המערבית מוכרזים כולם על ידי הצבא כ"שטחים צבאיים סגורים" לכל האזרחים למעט אלו שגרים בהם באופן קבוע. כן שטח צבאי סגור או לא , למתנחלי בקעת הירדן,לחברת קרוס קאנטרי ולמנכ"ל שלה מיקי יוחאי, כל זה כנראה לא הפריע לבנות במקום מסלול מרוצים פצאל ולהתחלק בהכנסות (200-300 ש"ח) לנסיעה/רכיבה. גם למשרד התרבות והספורט זה לא הפריע לתת חסות למפעל הלא חוקי, למרות שהמנהל האזרחי הוציא למקום צו הפסקת עבודות עוד בשנת 2017 (צו 33/17). שגרה במושגים של הגדה המערבית. מי ששמר על אופטימיות לאורך כל הזמן לגבי אפשרות הכשרת המסלול בדיעבד היו המתנחלים. חגי יהודה, ראש האגף לשירותים עירוניים במועצת בקעת הירדן, אמר לאתר שיחה מקומית: "אל תדאג, אנחנו הולכים לקבל את כל האישורים". מסתבר שהוא ידע על מה הוא מדבר. בדיון שהתקיים במועצת התכנון העליונה (מת"ע) של המנהל האזרחי בתאריך 12.2.2018 אמרה מהנדסת המועצה אזורית בקעת הירדן: "היתרון או הרצון של הרשות בקידום התכנית זה שאין לנו מקורות הכנסה – עיקרו לעודד הגעה של האנשים אל המקום ולאפשר תיירות פנים... יש שם מסלול שנבנה – הוכשר במצב של אספלט באופן לא תקין. הרצון שלנו הוא להכשיר את המקום. זה נעשה שלא כדין ולכן באנו כדי שנוכל להכשיר." בהמשך הדיון אחד הנוכחים שאל האם שטח התוכנית נגרע משטח האש, ונציג לשכת התכנון ענה לו בחיוב. מסתבר שכשזה נוגע לאינטרסים של המתנחלים אין קושי לגרוע שטחים משטחי אש, שכן מי כמו הצבא יודע שסביב 80% משטחי האש המוכרזים לא מתקיימים כל אימונים מזה עשרות שנים. בסוף הדיון הוחלט כמובן לאשר את קידום התוכנית ולפני כחודשיים (9.4.2019) התוכנית, המשתרעת על 480 דונם, אכן הופקדה לעיון הציבור. צפוי אם כן כי בקרוב התוכנית תאושר ואז סוף סוף משרד התרבות והספורט יוכל לשם שינוי להתחיל להעניק חסות ואולי גם תקציבים למפעל חוקי. אבל לא בטוח שזה דווקא מה שישפר את מעמדה של שרת התרבות והספורט מירי רגב בליכוד. סביר יותר שהיא היתה רוצה דווקא שחברי מפלגתה ידעו כי משרדה מעביר כל שנה עשרות אלפי שקלים לעמותת המתנחלים משפטי ארץ שהשתלטה באלימות על בית של משפחה פלסטינית ולאחר מכן טענה שרכשה אותו, תוך הצגת מסמכי רכישה מזויפים. דברים כאלו רצים טוב בליכוד כיום.

לדוח שלנו על השטחים הסגורים ״גן נעול״:http://bit.ly/2IXG0uk לכתבה בשיחה מקומית:http://bit.ly/2V6qyVC לכתבה על העברת הכספים ל״משפטי ארץ״: http://bit.ly/2IRwt8a לחשיפה שלנו: http://bit.ly/2wZSLiD


bottom of page