top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

איך מרוויחים כסף מרכיבה על סוסים בשטחים הכבושים?


אוהבים לרכב על סוסים? אתם לא לבד כנראה. גם זוג החברות ב' וש' מהמאחז תקוע ד' אוהבות. לא רק לרכב על סוסים הן אוהבות, אלא גם להרוויח מזה כסף. לכן הן מקימות בחודשים האחרונים חוות סוסים חדשה בכניסה למאחז בו הן גרות. לעומת זאת דבר אחד החברות ב' וש' כמו השכנים שלהן במאחז, כנראה לא אוהבות לעשות: לשלם עבור הקרקע שהן גרות עליה וגם לא על זו שהן השתלטו עליה על מנת להקים את חוות הסוסים שלהן. באמת למה לשלם אם אפשר לקחת בחינם?

ב' וש' כמובן לא לבד בסיפור הזה. ביוני 2018 פרסמנו את דו"ח "אוכפים לוהטים" שהוקדש לחוות הסוסים בהתנחלויות, ובו הראינו כי 11 חוות סוסים מקצועיות שבעליהן מתפרנסים מהן, הוקמו על קרקעות בבעלות פלסטינית פרטית, וכי התופעה הזו ממומנת בחלקה על ידי ארבעת קופות החולים שמעניקות סבסוד ניכר לשיעורי רכיבה טיפולית לילדים.

חזרה למאחז תקוע ד': המאחז הוקם בשנת 2002 על אדמות הכפר הפלסטיני הסמוך שגם נקרא תקוע, 2.5 קמ' דרום מזרחית להתנחלות האם. מכירים את כל החוקים האלה שמחייבים בנייה בתוך תחום שיפוט ועל פי תוכנית מתאר בתוקף ואוסרים על פלישות לקרקעות פרטיות של אחרים? את תושבי תקוע ד' שעסוקים בטיפוח מלאכות מסורתיות שפותחות את הצ'קרות לאנרגיות המדבר כדי לשפר את יבול האספרגוס האורגני שהם מגדלים עם מוזיקת רקע אנטרופוסופית, הבלים מהסוג הזה לא מעניינים. מבחינתם תושבי הכפר הפלסטיני תקוע צריכים להיות אסירי תודה שהם אלו שנבחרו לתרום את אדמותיהם על מנת שהקייטנה הזו תוכל להמשיך להתקיים, ואף להתרחב למאחז חדש (תקוע ה') שהוקם לפני כ- 8 חודשים כקילומטר מזרחה.

תנועות הניו אייג' היעני "רוחניות" משגשגות בלא מעט התנחלויות ומאחזים נוספים ברחבי הגדה המערבית. רק שכל זה למרבה האירוניה קורה על מצע כידוניו המאוד לא רוחניים של הצבא ובצירוף הרבה מאוד אמצעים חומריים שאזרחי מדינת ישראל מממנים.

לדו"ח אוכפים לוהטים: https://www.keremnavot.org/hehorses לכתבה על הדו"ח: http://bit.ly/2lxvhis לכתבה על תקוע ד': http://bit.ly/2lzwR2Y


bottom of page