top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

אז מה שמעון ריקלין לא מספר לנו?


לפני כשנתיים וחצי חשפנו שהבית של "הפרשן המדיני" של ערוץ 20, שמעון ריקלין, בהתנחלות מעלה מכמש, נבנה על אדמות פרטיות של תושבי הכפר דיר דבואן. ריקלין, שהיה אחד מתומכיו הצעקנים של חוק "ההסדרה", מעולם לא טרח (כמו ח"כ בצלאל סמוטריץ' שקידם את החוק בכנסת) לחשוף את העובדה האלמנטרית שיש לו אינטרס אישי בחוק הזה. לאחר הפרסום בוואלה ריקלין צייץ בטון נעלב: "בניגוד לשקרים שוואלה כותבים עלי, לא בניתי את הבית שלי, קניתי אותו עם משכנתא כאשר עברתי מתל אביב למכמש. העיקר ללכלך". ואילו לכתב וואלה בזמנו, שבתאי בנדט, הוא אמר בתגובה: "נטפלים דווקא אלי מתוך אלפי משפחות". אז היום נספר לכם על כמה דברים שריקלין בחר שלא לספר לקוראים של וואלה, וגם לא לעוקבים שלו בטוויטר.

נתחיל עם תזכורת קצרה: הבית של ריקלין בהתנחלות מעלה מכמש נבנה על ידי ארגון 'אמנה' (המעורב כידוע באין ספור מקרים של גזל אדמות, בנייה לא חוקית בהתנחלויות וזיוף עסקאות "רכישה" שלא היו ולא נבראו), במהלך המחצית השנייה של שנות ה-90. כמו בתים רבים שנבנו בהתנחלות, גם הבית של ריקלין נבנה על אדמות שמתנחלי מכמש ואמנה השתלטו עליהן בחסות הצבא והמנהל האזרחי שכרגיל העלימו עין.

אלא שבמקרה של ריקלין תצלומי האוויר מלמדים שהבית, שנבנה על מגרש של חצי דונם במקור, היה רק המקפצה שממנה הוא המשיך להשתין בקשת על החוק. כבר בשלהי שנות ה-90 ריקלין התחיל להרחיב את הבית שלו באופן בלתי חוקי כמובן, שכן במקום אין ולא יכולה להיות בכלל תוכנית מתאר תקפה, ולהשתלט על שטחים סביב המגרש המקורי עליו נבנה הבית.

אבל לא איש חזון כמו ריקלין יסתפק בבית מורחב ובמגרש של דונם שעל חציו הספיק להשתלט כבר בשנים הראשונות לאחר שעבר לגור במקום. בשביל זה הרי יש את הואדי מתחת לבית, שנמצא בבעלות תושבי הכפר דיר דבואן שכניסתם למקום נמנעה בשל הגידור הפיראטי שנעשה סביב ההתנחלות. שנת 2012 היתה השנה שבה ריקלין החל להשתלט על מספר דונמים מתחת לבית ושתל עליהם למעלה מ-100 עצי זית. על כמה דונם בדיוק הוא השתלט? להערכתנו מדובר בכ-10 דונם עליהם שתל זיתים ועל עוד מספר דונמים הנמצאים בין העצים ובין הבית. רק זיתים? לא! במקביל להשתלטות החקלאית צצו להם גם שלושה מבנים לא חוקיים ממש מאחורי ביתו של ריקלין בין השנים 2013-2015.

זאת כזכור לא ההסתבכות הראשונה וגם לא השנייה של ריקלין עם החוק. ריקלין, שנוהג לכנות את עצמו 'יזם נדל"ן', היה מעורב בהקמת המאחזים מצפה דני ומגרון שנבנו באופן מלא או חלקי על אדמות פרטיות גזולות. אגב, גם את אולם השמחות שלו ב"אזור התעשייה" בנימין, הוא הפעיל במשך שנים באופן לא חוקי. כי האמת הפשוטה היא שריקלין הוא אדם שחי על הגבול שבין חצאי אמת ושקרים, אבל לרוב מהצד של השקרים.

זו כנראה גם הסיבה שהוא מעריץ של נתניהו. הוא מזהה בו בדיוק את אותן תכונות.

לחשיפה שלנו על הבית של ריקלין: http://bit.ly/2W576Wx

לחשיפתנו על הבית של סמוטריץ': http://bit.ly/2N61wiC

לציוץ הנעלב של ריקלין: http://bit.ly/32DihrT

לציוץ של ריקלין על מטע הזיתים: http://bit.ly/2Jbudty

לכתבה על אולם השמחות הבלתי חוקי: http://bit.ly/2JdOVci


bottom of page