top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מתנחלי נוקדים - מונעים גישה ואז משתלטים


חקלאות פלסטינית לא באה טוב למתנחלי נוקדים בעיניים, ולכן מאז הקמת ההתנחלות במיקומה הנוכחי במהלך המחצית הראשונה של שנות ה-90, הם מתאמצים לסלק את בעלי האדמות הפלסטינים שאדמותיהם נמצאות סביב ובתוך ההתנחלות. "מתאמצים" זו אולי מילה קצת גדולה במקרה זה, מאחר וכמקובל באזור, הרשויות לרוב מאפשרות להם להשתולל. כלומר לא מדובר במאמץ גדול במיוחד, אלא בעיקר באלימות וונדליזם מתמשכים ובקשרים טובים עם גופים מסואבים כמו קק"ל, שאין לה בעיה להשקיע כסף בפארק ציבורי על אדמות שהמתנחלים גנבו.

הרצח של אורי אנסבכר שגדלה בהתנחלות השכנה תקוע, היווה מבחינת מתנחלי נוקדים עוד הזדמנות לצאת ולבזוז קצת מאדמת השכנים. המתנחלים הרי יודעים היטב שאין כמו "פעולות הנצחה" על מנת למוסס כליל את תיאבונן של המערכות האמונות על אכיפת החוק בגדה, לעשות את המוטל עליהן ופשוט לאכוף את החוק.

אז מה עושים? יוצאים ומשתלטים על חלקת אדמה פרטית שבעליה מנועים מלהגיע אליה בלא תיאום, שעצי הזית שנותרו עליה הם צל חיוור של מה שהיה שם פעם, ושותלים עליה עצים "לזכרה" של הנרצחת. כאשר בעלי הקרקע נזעקים ועוקרים חלק מהעצים שניטעו על אדמותיהם, כל מה שצריך זה לשלוח תמונות לליצן של Ynet כדי שהוא יוציא מבזקי ספורט בנוסח הבא: "פלסטינים עקרו עצים שניטעו לזכרה של אורי אנסבכר ז"ל".

אז מה היה לנו כאן?

מתנחלים שמגרשים פלסטינים מאדמותיהם במטרה להשתלט עליהן.

בחורה בת 19 שנרצחה באכזריות על יד פלסטיני מחברון.

מתנחלים ציניקניים ואלימים שישתמשו בכל אמתלה, טראגית ככל שתהה, על מנת לבזוז אדמות של פלסטינים.

כי איך אומר תושב ההתנחלות נוקדים המפורסם ביותר אביגדור ליברמן? "הכל גן עדן". בגן העדן של מתנחלי נוקדים תענוג לגנוב אדמות מהשכנים הפלסטינים.


bottom of page