top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מנכ"ל ארגון עד כאן קיבל משכנתא לבניית בית לא חוקי - תיראו מופתעים


כאן יא מכאן (שזה "היה היה" בערבית) ארגון בשם "עד כאן". למעשה שמו המלא של הארגון הוא "עד כאן צעירים למען ישראל" שמתמחה בחשיפת "סמולנים-בוגדים המפרים את החוק". מאחורי השם המחייב עומד צעיר תושב ההתנחלות עלי, גלעד אך שמו, שבזמן שנותר לו כאשר הוא לא בולש אחרי בוגדים, יודע כך מסתבר להתקמבן יפה גם למען עצמו בדומה לשאר המתנחלים המתגוררים שם.

כמו התנחלויות נוספות, גם ההתנחלות עלי הוקמה בלא תוכנית מתאר מאושרת, מה שלא הפריע לה להתפשט עם השנים ולבנות מספר מאחזים על הגבעות סביב ולהשתלט על שטחים בהיקף של כ-4,500 דונם בהערכה זהירה.

תושב ההתנחלות נתנאל אלישיב תיאר פעם במאמר דעה שפרסם, כיצד עבדה השיטה:

ליישוב.... אין תב"ע מאושרת....כתוצאה מכך, בבואי לבנות את ביתי... במקום היתר בנייה קיבלתי מסמך דמה שמנפיקה המועצה האזורית בשיתוף "הממונה על מתן היתרים בשטחים תפוסים לצרכים צבאיים". במקום רישום הבית בטאבו, קיבלתי מן ההסתדרות הציונית העולמית מסמך לפיו אני "בר רשות", כלומר מותר לי לבנות על הקרקע כאילו היא שלי, אבל רק כאילו. (http://bit.ly/2PgCPUR)

נסביר: "הממונה על מתן היתרים בשטחים תפוסים לצרכים צבאיים" (על פי צו 997) שהוא ראש לשכת התכנון במנהל האזרחי, מוסמך להוציא היתרי בניה תוך עקיפת מערכת התכנון המסודרת, רק בשטחים שנתפסו לצרכים צבאיים (מחנות ומתקנים צבאיים). אה מה מה, האדמות עליהן נבנתה ההתנחלות עלי, מעולם לא נתפסו לצרכים צבאיים. אבל מכיוון שתוכנית מתאר מאושרת לא היתה, אז החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית ומקימי ההתנחלות יצרו מצג שווא שמדובר ב"בסיס צבאי". כך נבנו בהתנחלות מאות בתים, ביניהם גם כ-170 בתים על אדמות בבעלות פלסטינית פרטית, בלא דיונים, התנגדויות ושקיפות. כלומר בלי כל השטויות וכאבי הראש הללו השמורים למקומות מתוקנים (http://bit.ly/2QlhQfV).

עכשיו נחשו מי הוא אחד התושבים בהתנחלות שזכו לקבל מהחטיבה להתיישבות משכנתא כדי לקנות בית שנבנה בהתנחלות עלי בשיטה הזאת? אז בפעם הבאה שתשמעו את "עד כאן" מספרים לכם סיפורים על כשלים באכיפת חוק על פעילי זכויות האדם, זכרו את הקומבינה שנהנים ממנה המנכ"ל גלעד אך ושכניו בהתנחלות עלי. סליחה, בבסיס הצבאי עלי.

לחשיפה שלנו על החטיבה להתיישבות: https://www.keremnavot.org/wzo

לכתבה בהארץ על הפרשה:http://bit.ly/2WADGzH


bottom of page