top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מתעניינים בקדם ערבה? - אולי יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת


היוש משפחת פאלאנקר!

קראנו שאתם מזמינים אותנו לכנס מתעניינים ב"קדם ערבה". אז טיפה גיגלנו וקראנו שההתנחלות בה אתם גרים היא חלק מהמועצה האזורית מגילות שהיא "השער המזרחי של מדינת ישראל". נשמע מעניין אבל האמת קצת תמציתי מדי עבורנו, אז חשבנו לספר לכם עוד כמה דברים על האזור בו אתם חיים שאולי אתם לא יודעים.

בין 1,400 תושבי שש ההתנחלויות במועצה האזורית מגילות (אלמוג, מצפה שלם, קלי"ה, ורד יריחו, אובנת ובית הערבה שאתם בעצם "שכונה" שלה) אין הרבה "נערי גבעות" מופרעים, אלא בעיקר "ישראלים שורשיים", כלומר חילונים ממעמד הביניים. אבל כשמסתכלים מעבר לאתר בו רואים ילדים חמודים שרצים על מדשאות מוריקות באמצע המדבר, די מהר מתברר שהשיטה היא אותה שיטה והריקבון הוא אותו ריקבון, רק שהיחס המספרי בין מספר המתנחלים וגודל השטחים שהמדינה השתלטה עליהם והעבירה לרשותם, הוא עוד הרבה יותר מוטרף מבכל מקום אחר בגדה המערבית.

אם נסמוך על המיפוי של המנהל האזרחי (בהזדמנות אחרת נרחיב על הנושא), אז מסתבר שהמדינה העבירה למועצה אזורית מגילות כמעט 750,000 דונם, שזה בעצם כל השטח שנמצא בין יריחו ועין גדי שנמצא כבר מצידו הדרומי של הקו הירוק. כבר עשינו עבורכם את החישוב, מדובר בכ-536 דונם למתנחל! נשמע פסיכי אה? כי זה באמת פסיכי! אם בא לכם לחשב רק את שטחי השיפוט של ששת ההתנחלויות עצמן, אז מדובר ב105,000 דונם, שהם 75 דונם למתנחל.

אבל למה לנסוע רחוק? בוא ניקח את ההתנחלות בה אתם חיים, בית הערבה: למרות שבשנת 2017 גדלתם ב-21%, בסוף השנה הייתם (על פי הלמ"ס) כולה 222 מתנחלים, אבל השטח שהמדינה נתנה לכם משתרע על כמעט 19 אלף וחצי דונם! סומכים עליכם שתעשו כבר את החישוב לבד, רק כשאתם עושים אותו תזכרו שאת 180 תושבי ח'אן אל אחמר שגרים רבע שעה נסיעה מכם, המדינה רוצה לגרש מ-40 הדונם עליהם הם חיים.

אז זהו משפחת פאלאנקר, "השער המזרחי של מדינת ישראל", הוא בעצם השער הראשי של מחוז האפרטהייד שמדינת ישראל מנהלת מזה חמישה עשורים. ספק אם יש מקום אחר בגדה בו ניתן לראות טוב יותר עד כמה השיטה הזו יונקת ממסורת של קולוניאליזם נצלני ומנשל, מאשר באזור שלכם. אז ביוש בינתיים. שמחנו לעזור.

התמונה לקוחה מדף הפייסבוק של קדם ערבה: https://www.facebook.com/kedemarava/


bottom of page