top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

יום בחיי צחי מאמו


השם צחי מאמו צץ מדי פעם כאשר על סדר היום עולה קנוניה מכוערת שהימין המתנחל מנסה לקדם.

לאחרונה הוא צץ בהקשר של משפחת סבאג שכל רכושה אבד בשנת 1948 לאחר שברחה מיפו, שכעת מתנחלים מגרשים מביתה בשכונת שמעון הצדיק, בטענה שמדובר ברכוש יהודי לפני 48. מדובר במשפחה ששוכנה במקום במהלך שנות ה-50 על ידי ממשלת ירדן, יחד עם משפחות פליטים נוספות. לפרטי הסיפור המכוער הזה שבא לעולם מכיון שעל פי הרשויות הישראליות "זכות השיבה" שמורה רק ליהודים, לחצו כאן.

בעבר, צחי מאמו היה מעורב ב"רכישת" קרקעות באזור רמאללה עבור חברת אל-ווטאן ששייכת לשני הגופים שהם ככל הנראה בעלי החתימה הפלילית המשמעותית ביותר בגדה: מועצה אזורית בנימין וארגון אמנה. מסיבה לא ברורה יצא איכשהו שכל "העסקאות" של חברת אל ווטאן כמו זו למשל שנעשתה במאחז מגרון שבגינה מאמו נחקר במשטרה, התגלו ככאלו המבוססות על מסמכים מזויפים. איזה חוסר מזל!

אגב, למי שזקוק לרענון בעניין זה, אנו ממליצים לשוב ולצפות בתחקיר שפורסם בשנת 2016 בתוכנית 'המקור'.

עכשיו בואו שמעו קטע: יודעים איפה צחי מאמו הקנאי כל כך לזכויות רכוש גר בעצמו? על אדמות פרטיות של תושבי הכפר סילוואד שמתנחלי עפרה השתלטו עליהן בסיוע הרשויות. אז בבוקר מאמו יוצא לגרש משפחות שאיבדו את רכושן ב-48 ושוכנו בבית שנבנה על אדמות שיהודים קנו ושנותרו בצד הירדני של ירושלים. בצהריים הוא "רוכש" אדמות על סמך מסמכים מזויפים עבור חברת מתנחלים בעלת רקורד סופר בעייתי. ובערב הוא חוזר לבית בהתנחלות עפרה שנבנה יחד עם הבתים סביבו, על אדמות פרטיות גנובות.

ברוכים הבאים לסדום ועמורה.

ברוכים הבאים לגדה המערבית.


bottom of page