top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

פארסת הפינוי בעמונה


פארסת הפינוי האלים של שני הקרוואנים (3.1.2019) שמתנחלים הציבו לאחרונה במקום בו היה המאחז עמונה, שהסתיימה עם פציעתם של עשרות שוטרים ועם כמה מתנחלים עצורים ששוחררו באותו היום, לא צמחה יש מאין.

לפני כשנתיים פונו מתנחלי המאחז והמבנים במקום נהרסו, אך כל התשתיות (כבישים, חשמל, מים) והחלקות החקלאיות שהמתנחלים השתלטו עליהן במהלך השנים, נותרו במקום. השאלה המתבקשת במקרה זה היא למה? מה המדינה בעצם מתכננת לעשות במקום? להקים ישוב פלסטיני? פחות סביר.

תזכורת: בעקבות הפינוי הצבא הוציא (30.1.2017) "צו תיחום" שאוסר על כניסה למקום, אבל בפועל מתנחלים ממשיכים לעשות במקום כבשלהם בעוד בעלי האדמות הפלסטינים מנועים מלהגיע למקום. לאור זאת הניסיון להקים את המאחז מחדש בטענה הממוחזרת של "קנינו" (וואי, כמה פעמים הם כבר קנו את אותו מקום???), היה יותר מצפוי וניתן לומר בבטחון כי הוא לא היה האחרון.

לנו ברור שכל עוד המדינה לא תמלא את חובתה האלמנטרית ותחזיר את הקרקעות לבעליהן החוקיים ותגן על זכותם להשתמש ברכושם, המתנחלים ימשיכו להשתולל במקום.

נשתמע בפעם הבאה.


bottom of page