top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הכירו את ישי חמו מרגבים


ישי חמו נושא בתואר הנכבד כרכז יו"ש של רגבים. לפני כן הוא היה "רכז צפון", גם בלא ספק תפקיד מאתגר ומלא סיפוק. אם הייתם שואלים אותו כיצד לאפיין את שני האזורים הללו בכל הקשור לרמת אכיפת החוק שנעשית בהם, הוא מן הסתם היה אומר לכם את מה שהוא פעם אמר לאולפן שישי של ערוץ 2: "אזורים שבהם האכיפה שם ממש נמצאת ברמה מאוד מאוד נמוכה עד לא קיימת".

אז בגדול אנחנו בכרם נבות לא ממליצים לאף אחד לבנות על האינפורמציה של ישי או של רגבים בכלל, אבל מה לעשות שהפעם הוא צודק. איך אנו יודעים שהוא צודק? בואו שמעו סיפור: בשנת 2010 ישי והשכנים שלו תבעו את חברת "שיכון ופיתוח" על עוגמת הנפש שנגרמה להם בגלל שהיא מכרה להם בתים שנבנו בניגוד לחוק. כל זה נשמע לגמרי הגיוני אלא אם כן לוקחים בחשבון את העובדה שרק שנתיים לאחר מכן החל תהליך האישור של תוכנית המתאר של ההתנחלות כולה, ומאוד מאוד לא סביר שישי והשכנים שלו, לא ידעו שבאיתמר אין שום תוכנית מתאר תקפה כאשר הם קנו את הבתים שלהם.

כך או כך, עורך הדין שייצג אותם בתביעה הצליח לשכנע את בית המשפט לחייב את חברת "שיכון ופיתוח" לשלם לכל משפחה 10,000 שח פיצויים. יתכן וההצלחה הפנומנאלית הזו קשורה לכך שעורך הדין שייצג אותם הוא לא אחר מאשר דורון ניר צבי, בעצמו עבריין בנייה מועד שגר במאחז חוות יאיר שכנגד המבנים שהוא בנה שם תלויים ועומדים מספר צווי הריסה.

אז אחרי שהתברר ש-15 מאנשי רגבים בהווה ובעבר גרים או גרו בבתים שנבנו בניגוד לחוק בהתנחלויות ובמאחזים, נראה שכדאי שעם בעיות של אכיפה ש"נמצאת ברמה מאוד מאוד נמוכה עד לא קיימת" הם יתחילו קודם כל להתמודד אצלם בבית.


bottom of page