top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

ראש התביעה הצבאית בגדה לשעבר מתגורר בבית שנבנה באופן לא חוקי על קרקע פלסטינית


ראש התביעה הצבאית בגדה לשעבר מתגורר בבית שנבנה באופן לא חוקי על קרקע פלסטינית>> http://bit.ly/2JIYb60

סא"ל במילואים עו"ד מוריס הירש כיהן עד לפני כשנה וחצי כראש התביעה הצבאית בגדה המערבית ובמסגרת תפקידו, היה אחראי על הליכים משפטיים שהתנהלו כנגד אלפי פלסטינים מדי שנה. מאז שעזב את הצבא הוא מועסק בין היתר כ"יועץ הצבאי" על ידי ארגון הימין NGO Monitor.

אז בואו שמעו קטע: היום אנחנו חושפים בעיתון Haaretz הארץ שסא"ל מוריס הירש, שהעיד על עצמו פעם שיש לו "ניסיון של יום או יומיים באכיפת החוק ביהודה ושומרון", גר בבית בהתנחלות אפרת שנבנה שלא כחוק על קרקע פרטית של פלסטינים שחברה ישראלית בשם "שבא עציון בנייה ופיתוח בעמ' השתלטה עליה אי שם בשנות ה-90.

איך השתלטה? בעלי החברה אמרו שהם "קנו אותה מאיזה ערבי". מסמכים? ראיות? חוזה? או אפילו שם של מוכר שיאשר או יסתור את גרסתם? נאדה! אבל כל זה לא מנע מהמנהל האזרחי לאשר לחברה לקדם תוכנית מתאר במקום, ולהכשיר את שתי יחידות הדיור שנבנו שם שלא כחוק שבאחת מהן גר הירש.

כך קרה שהאדם שהיה במשך שנים אחראי על מערכת התביעה הרקובה שישראל מנהלת בגדה, גר בבית שנבנה רק בשל אותו רקבון שפשה במערכת אכיפת החוק הישראלית בגדה כולה.

צילום: דובר צה״ל


bottom of page