top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

חוות כבשים הוקמה ממערב להתנחלות נגוהות


לפני שבועות ספורים הוקמה כקילומטר ממערב להתנחלות נגוהות חוות כבשים. מדובר על נקודה בה היה ניסיון שלא צלח להקים מאחז לפני קצת פחות מעשור.

הפלסטינים באזור מדווחים כי מיום שהמאחז הוקם, המתנחלים במקום החלו להשתלט על שטחי מרעה נרחבים סביב ולמנוע מהם להגיע אל אדמותיהם. הדינמיקה הזו צפויה ומוכרת ממקומות רבים ברחבי הגדה. הקמת התנחלות או מאחז חדשים כמעט תמיד כרוכים במניעת גישה לשטחים סביב.

בסוף דצמבר 2017 פרסמנו שבין השנים 2011-2017 הוקמו לא פחות מ-18 מאחזים חדשים, רובם (11 במספר) הוקמו כחוות לגידול צאן. הקמתו של המאחז הזה הינה אם כן המשך של המגמה אותה תיארנו לפני מספר חודשים, הן מבחינת הפונקציה שהוא ממלא (כלומר חוות צאן) והן מבחינת בחירת המקום המדויק עליו הוצבו המבנים הארעיים במקום (בתוך שטח שהוכרז אדמת מדינה בשנת 1981 והועבר להתנחלות נגוהות) שעה שהמטרה היא להשתלט באמצעות העדר והרעייה במקום על שטחים גדולים בהרבה.

ההתנחלות נגוהות הוקמה בשנות ה-80 כמאחז נח"ל ובסוף שנות ה-90 היא הפכה להתנחלות אזרחית המשתייכת למועצה האזורית הר חברון. לא רחוק מההתנחלות ישנו מאחז נוסף "הבוסטר" שהוקם בשנת 2002 וסביב ישנם כ-50 דונם של אדמות בבעלות פרטית עליהם השתלטו מתנחלי נגוהות ושתלו עליהם כרמים.


bottom of page