top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

ברוכים הבאים לאחוזת נחליאל! ברוכים הבאים לאחוזת נחליאל!


הרבה אנשים חולמים על עבודה מאתגרת ששכר מכובד לצידה, שמאפשר לפרנס משפחה ולשלם חשבונות ואולי גם משכנתא. אבל אין הרבה אנשים ברי מזל שבזכות עבודתם "מגרילים" מגרש בגודל של שלושת רבעי דונם ובונים עליו מספר מבנים ועל הדרך גם פותרים אחת ולתמיד את בעיית המשכנתא.

אנחנו אבל מכירים אחד כזה: חנניה נחליאל שמו, הנושא בשנים האחרונות בתואר "רכז האדמות של אמנה", שהיא כידוע אחד מגופי הפשיעה המובילים בגדה בכל הקשור לשוד אדמות ובניה לא חוקית. אך לפני תפקידו הנוכחי, וזהו הפרק ב CV של נחליאל הרלוונטי לסיפורנו, נחליאל השתלם בגנבת אדמות במשך קצת פחות מעשור במועצה האזורית גוש עציון. שם הוא היה מעורב בהקמת המאחזים שהמועצה האזורית עמדה מאחורי הקמתם מסוף שנות ה-90 ואילך. ומתוקף תפקידו זה היה מעורב באין ספור מקרים של פלישה לאדמות, שעל אחת מהן (כלומר רק על אחת מהן למרבה הבושה!) הוא אף הועמד לדין ונגזרו עליו עבודות לתועלת הציבור.

אחד מאותם מאחזים שבהקמתם היה נחליאל מעורב, הוא נתיב האבות שנבנה על אדמות שמתנחלי אלעזר בסיוע המועצה האזורית גוש עציון בזזו משכניהם מהכפר אל ח'ד'ר, בשלהי שנת 2001. וראו איזה פלא, מי הוא אחד האנשים שהתקמבנו להם שם במאחז, מול הנוף הפסטורלי של כרמי ח'רבת זכריא? רכז הקרקעות לשעבר של המועצה האזורית גוש עציון, חנניה נחליאל.

אז אם גם לכם בא נחלה עם כמה בתים עליה במחיר בדיחה? שלחו קורות חיים למועצה אזורית גוש עציון או לאמנה.


bottom of page