top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מצפון להתנחלות פצאל בבקעת הירדן הולך ונבנה מסלול מרוצי מכוניות. עדכון


לפני כשנה חשפנו שמצפון להתנחלות פצאל בבקעת הירדן הולך ונבנה מסלול מרוצי מכוניות. בינתיים העבודות במקום הסתיימו על אף שהמנהל האזרחי הוציא במהלך השנה החולפת צו הריסה לעבודות הללו (צו מספר 33/17). עתה מדווח עיתון מעריב כי משרד התרבות והספורט משתתף במימון אירוע רכיבה בינ"ל שעתיד להתקיים בסוף חודש פברואר באותו מסלול מרוצים שנבנה כזכור בניגוד לחוק. בניגוד לחוק שכן לא רק שהמסלול נבנה בלא תוכנית מתאר מאושרת, אלא שאף חלקו המערבי חודר אל תוך שטח אש 904 שמוגדר כמו כל שטחי האש בגדה המערבית, "שטח צבאי סגור" - כן, סגור רשמית גם לאזרחים ישראלים. אבל אל דאגה, נהגי המרוצים הנועזים לא צפויים להיפצע מאש חיה, שכן כמו 80% מהשטחים שהוכרזו בגדה המערבית כ"שטחי אש", גם באזור זה אף חייל לא התאמן מזה מספר עשורים . מדובר למעשה בשטח שישראל מחזיקה אותו כרזרבה להתפשטות עתידית של התנחלויות ובנייתו של מסלול המרוצים הזה בחסות המשרד שבראש עומדת מירי רגב, מהווה הוכחה אחת נוספת לכך. לדו"ח שלנו "גן סגור על שטחי האש בגדה המערבית לחצו כאן: http://www.keremnavot.org/gannaul

שלום עכשיו מעדכנים כי ב-12.12.2108 מועצת התכנון העליונה דנה בהפקדת תוכנית 215/3 מצפון להתנחלות פצאל שאמורה להכשיר בדיעבד את בניית מסלול המירוצים שנבנה בלא אישורים. מטרת התוכנית היא בניית "פארק מוטורי ומתחם תיירות" על שטח של 480 דונם. את התוכנית מקדמת המועצה האזורית בקעת הירדן.


bottom of page