top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

ולוגיה זה נחמד. אבל כאשר אידיאולוגיה באה עם כסף טוב זה מושלם!


אידיאולוגיה זה נחמד. אבל כאשר אידיאולוגיה באה עם כסף טוב זה מושלם! (פתגם בדואי עממי)

במהלך שנת 2015 הוקם מאחז בלתי חוקי חדש ממערב להתנחלות נופי פרת. לימים המאחז עבר לחסות ארגון "הרועה העברי" שתקציבו מגיע ממשרד החינוך. הנקודה שנבחרה על ידי המתנחלים במקום אינה מקרית: היא שולטת על כ-200 דונם של כרמי זיתים שנטעו על ידי המתנחלים באזור. מאחורי המיזם של הכרמים והמאחז עומד בועז עדו (מי שהקים באמצע שנות ה-90 את מאחז "ארץ בראשית"), הפעיל ב"פורום עוטף ירושלים". נזכיר שמדובר בפורום שהוקם על ידי מתנחלי כפר אדומים וההתנחלויות הסמוכות לה, על מנת לקדם את גירוש הבדואים מהמרחב בו הוקמו ההתנחלויות החל משלהי שנות ה-70.

אז בטח גם אתם תוהים הכיצד זה שמתנחלי כפר אדומים שמו את ידם על האדמות הללו. ובכן הזיתים נטועים על אדמות פרטיות של תושבי הכפרים ענאתא ועיסאוויה שישראל הפקיעה באמצע שנות ה-70 על מנת לבנות את ההתנחלות מעלה אדומים. מעלה אדומים מעולם לא נבנתה במקום הזה, אבל למה מה קרה שישראל תחזיר האדמות שהיא הפקיעה לבעליהן החוקיים? במקום לבנות את מעלה אדומים האדמות הללו הועברו למתנחלים האולטרה פריבילגים של אזור כפר אדומים שעושים בהן מה שבא להם. ובמקרה זה בא להם לגדל עליהן זיתים למרות שמדובר בתא שטח מדברי בו זיתים אינם גדלים ללא השקיה מאסיבית (מים הרי לא חסר בהתנחלויות).

לחגיגה הזו הצטרף בועז עדו שלקח לפני מספר שנים חסות על האדמות הללו ונטע עליהן מחדש אלפי שתילים של עצי זית. אבל מכיוון שהעצים רחוקים מההתנחלות בה הוא גר, היה צריך להקים מאחז קרוב שישקיף עליהם. ובכדי להתחיל ולהכשיר את המאחז היה צריך להתקמבן עם המועצה האזורית הקרימנלית בנימין (שלה נסיון רב בתחום המאחזים), ועם "הרועה העברי" שהקים במקום מכספי המיסים שלכם העוקבים הישראלים, משהו שמתקרא "מוסד חינוכי".

אבל בועז עדו הוא לא פראייר. על הדרך הוא סידר יפה גם את עצמו. כי אידיאולוגיה זה דבר נחמד, אבל כשאידיאולוגיה הולכת עם כסף זה כידוע עוד הרבה יותר נחמד. וכך הוקם לו באופן בלתי חוקי בתוך המאחז של "הרועה העברי" גם בית בד שאמור למכור את שמן הזית שמופק מהעצים שגדלים על האדמות שישראל הפקיעה משני כפרים פלסטינים, ששורשרו בסופו של דבר לבועז עדו מ"פורום עוטף ירושלים" שכל פעילותו מוקדשת ל"אכיפת חוק" (על ערבים בלבד כמובן). אז אין פלא שבועז עדו מת להעיף את הבדואים מהאזור. אם הוא יצליח יהיו לו שם עוד הרבה דונמים פנויים לגדל עליהם זיתים.


bottom of page