top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הגיע הזמן שתכירו את מדרשת נופי פרת


היום נערוך היכרות עם "המדרשה למנהיגות חינוכית עין פרת - נופי פרת" המוכרת גם בשם "המכינה קדם צבאית עין פרת".

אחת ממטרותיה המוצהרות של מכינה זו, היא: "יצור מודל של חיים משותפים, רוחניים ומעשיים, בין חילונים ודתיים אנשי שמאל וימין, השואפים לממש את החזון הציוני." ואם תהיתם איפה כל הטוב הזה מתרחש? אזי כמובן, מחוץ לגבולותיה של מדינת ישראל בלב הגדה המערבית הכבושה.

אז בואו נספר לכם קצת על החזון הציוני שהמדרשה הזו מובילה, כפי שהוא בא לידי ביטוי בשלוחה המערבית שלה הממוקמת במאחז הלא חוקי נ.ג 468 - ממערב לנופי פרת. אבל ראשית נזכיר שנופי פרת היא הזרועה המערבית של ההתנחלות האלימה ורבת הזרועות כפר אדומים, שיחד עם ההתנחלות 'אלון' (ממזרח לכפר אדומים) מובילות את המהלך הפוליטי והמשפטי של ניסיון גירוש השכנים הבדוים סביבן, במטרה להשתלט על עוד אדמות.

אבל בהתנחלויות כידוע כל גבעה היא תמיד רק מקפצה להשתלטות על הגבעה הבאה, וכך אכן קרה גם עם נופי פרת שהוקמה בראשית שנות ה-90. כעשור מאוחר יותר הוקם על אדמות ציבוריות ופרטיות של תושבי הכפר ענאתא, על נ.ג 468 ממערב לנופי פרת, מאחז חדש. השיטה כמו במקומות רבים אחרים, היתה לאתר חתיכה קטנה של אדמות ציבוריות שהמדינה השתלטה עליהן באופן רשמי והעבירה אותן למתנחלים, ועל הדרך להביא מכה על מאות דונמים נוספים של אדמות פרטיות מסביב, שאליהן נמנעת גישה חופשית של בעליהם באמצעות אלימות המתנחלים וגיבוי הצבא.

על הגבעה הזו העמידה מתישהו לקראת סוף שנת 2012, תנועת 'אמנה' (המתמחה כזכור בשוד אדמות) 11 קרוואנים, שהועמדו לשימוש המכינה. וכך קורה שהמכינה שמקבלת מדי שנה מהממשלה סכום נכבד עבור כל אחד מהתלמידים, שוכנת באחד עשר מבנים יבילים שהמנהל האזרחי שהוא עצמו זרוע ממשלתית - הוציא כנגדם צווי הריסה.

מבולבלים? ברוכים הבאים לגדה המערבית! אז אם אתם אנשי שמאל שהחזון הציוני שלהם כולל בין היתר בנייה לא חוקית ושוד אדמות ציבוריות ופרטיות של תושבים פלסטינים בגדה המערבית, מכינת נופי פרת היא בלא ספק המקום שלכם. אבל אם אתם סתם אנשים שלא בא להם להשתתף במסיבת ביזה פרועה של רכוש של אנשים זרים, אנו ממליצים שתחשבו פעמיים לפני שאתם נרשמים למכינה הזו.


bottom of page