top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הכירו את ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, שגר במאחז


אחרי שבקרנו אצל סמוטריץ' (https://goo.gl/3QA6GZ), ריקלין (https://goo.gl/iMkTWa) וקובי אלירז (https://goo.gl/gVawSA) שגרים כולם בבתים שנבנו על אדמות פרטיות או "סתם" באופן לא חוקי (כמו במקרה של אלירז), קפצנו לבקר כמה חברים גם בדרום הגדה המערבית. אז התחלנו אצל ראש מועצת גוש עציון הטרי שלמה נאמן, שגר בבית קבע במאחז שנקרא 'צור שלם' שהוקם בשנים 2001-2002 מדרום מערב להתנחלות כרמי צור.

ההתנחלות כרמי צור הוקמה עוד בראשית שנות ה-80 על גבעה בין הכפר בית אומר והעיירה חלחול על מנת להפריד בין שני הישובים. המאחז הסמוך הוקם בשנים 2001-2002 על אדמות של מספר משפחות מחלחול שהמתנחלים במקום החליטו שכנראה אין להן צורך יותר באדמותיהם.

עיון בתצלומי אוויר משלהי שנות ה-90 ועד היום מלמד כי המאחז הוקם על אדמות שהיו מעובדות ערב הקמת המאחז, והקמת המאחז הביאה לנישולם ההדרגתי של בעלי האדמות מהמקום. כך שכל הקשקושים והספינים של נאמן ודוברי המועצה האזורית על "אדמות סקר" במקום, לא יטשטשו את העובדה הפשוטה הזו.

המאחז 'צור שלם' אומנם הוקם לאחר רצח תושב ההתנחלות שמואל גיליס (בפברואר 2001) ועל שמו הוא גם נקרא, אבל ברור כי הרצח היה רק תירוץ, שכן פריצת הדרכים שקדמו להקמת המאחז נעשתה כבר בשלהי שנות ה-90 והיתה חלק מגל הקמת המאחזים שהנהגת המתנחלים ופוליטיקאים בולטים מהימין עמדו מאחוריה במטרה לסכל את הסכם אוסלו.

שלמה נאמן אמנם גדל בברה"מ אבל נראה שהוא התערה היטב באקלים הפוליטי המקומי - בו מותר לכל מי שכתוב לו 'יהודי' בתעודת הזהות להשתלט על קרקעות ולבנות בית בניגוד לחוק. לבית של נאמן למשל המנהל הוציא צו הריסה שמספרו 229/01. בכך מצטרף נאמן לרשימת נבחרי ציבור ועסקני מתנחלים שלא רק מסייעים לאחרים לגנוב אדמות, אלא אף עושים זאת בעצמם. על זה נאמר:"נאה דורש נאה מקיים".

לקריאת הידיעה בעיתון 'הארץ' ראה: https://goo.gl/4h5GAk


bottom of page