top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

בית ספר באפרת נבנה בחלקו על אדמות פרטיות


בכל עבודה יש את הקטעים המשעממים והרוטיניים שלה שבה אתה חושב שהלוואי והיית עושה משהו אחר. אצלנו הקטע הזה מגיע בכל פעם שבה אנחנו מגלים שההתנחלות אפרת גנבה עוד פעם אדמות על מנת לבנות איזה מתקן ציבורי לרווחת תושביה (השייכים בכל מקרה לפלחים השבעים מאוד של החברה הישראלית - עשירון שביעי על פי המדד החברתי-כלכלי של הלמ"ס).

פעם זו ספרייה במימון משרד השיכון (https://goo.gl/1B1hC4) ופעם זה מגרש חניה של מרפאה (https://news.walla.co.il/item/2904279) ופעם זה מרכז נוער שהמועצה המקומית בנתה (https://goo.gl/gkP8VT). והפעם אנו מגלים שבית ספר תיכון "דרך האבות" בו הסתיימו לאחרונה עבודות שיפוץ גדולות שבמסגרתן נבנה מבנה חדש והחצר שודרגה, בנוי אף הוא בחלקו על אדמות פרטיות ומחוץ לתוכנית המתאר המאושרת של ההתנחלות.

ומי עומד מאחורי עבודות במקום? המועצה המקומית אפרת ומשרד החינוך ברשות בנט, גופים שמהם באמת לא ציפינו לשום דבר אחר. ובנוסף להם, נמצא שם גם הארגון שהקים שלמה רסקין הנושא בתואר "הרב של אפרת", שנקרא: "אור תורה סטון" שהמוטו שלו הוא לא אחר מאשר "תורה ותיקון עולם", אותו הוא מנסה להשיג בין היתר באמצעות תקציב שנתי נאה של 120 מליון ש"ח (בשנת 2016) המיועדים למספר מוסדות, אשר רובם נמצאים בהתנחלויות השייכות למועצה האזורית גוש עציון.

ובכן, גם אנחנו חושבים שההתנחלויות בגדה המערבית, הן מקום בו נדרש בדחיפות להתחיל ב"תיקון עולם", הבעיה היא שתרומתו של רסקין במקרה זה לתיקון העולם התבטאה בבניית חצר בית הספר על שטח פרטי בבעלות פלסטינים מהכפר אל ח'ד'ר (שעל אדמותיו הוקמה ההתנחלות אפרת כולה) שתצלומי אוויר משנות ה-80 מלמדים שבעבר היה עליו כרם ענבים.

על כך נאמר בהשאלה ממילותיה של המשוררת רחל: "רק על עצמי לספר ידעתי צר עוצמי כעולם נמלה"

לכתבה בעיתון 'הארץ ' (באנגלית בלבד)>>https://goo.gl/jLu3aY


bottom of page