top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

היכלי תרבות בשטחים


בשלהי שנת 2016 התפרסם שתיאטרון 'הבימה' יופיע לראשונה בהתנחלות קריית ארבע. על אף שהדברים הוכחשו על ידי מנכ"לית ה'בימה', קשה להאמין כי ההחלטה של התיאטרון להופיע בקריית ארבע התקבלה בלא קשר לאיומי שרת התרבות רגב, לקצץ מכספי התמיכות המועברים למוסדות תרבות שלא יופיעו בהתנחלויות. בעקבות החלטת 'הבימה' כתב חוקר הספרות מאוניברסיטת באר שבע חיים וייס את הדברים הבאים בעמוד הפייסבוק שלו:

"הנכונות של התיאטרון, עובדיו ושחקניו לקחת חלק בתהליך נירמולו של הכיבוש והפיכתה של קרית ארבע לעוד עיר בה מופיעים היא מטרידה מאוד. האם הקשיים הכלכליים בהם מצוי התיאטרון והתקווה כי הופעה בחברון תגרום לשרת התרבות ולשרים אחרים לסייע לתיאטרון הם אלו שהובילו לקיום ההופעה בקריית ארבע-חברון?"

והנה עתה מסתבר שתיאטרון 'הבימה' מופיע לא רק בהתנחלות קריית ארבע, אלא גם בהתנחלות אריאל שקודקודה המזרחי מגיע שלא במקרה ממש לאמצע הגדה המערבית מתוך כוונה לבתר אותה.

אבל לא רק 'הבימה' מופיע באריאל, אלא שורה של מוסדות תרבות מרכזיים נוספים יופיעו שם בעתיד הקרוב: תיאטרון 'הקמארי, תיאטרון בית לסין, תיאטרון גשר, תיאטרון גושן, תיאטרון באר שבע, תיאטרון ארצי לנוער, תיאטרון צוותא, תיאטרון יידישפיל, הבאלט הישראלי והתזמורת הקאמרית הישראלית.

מסתבר שסצנת התרבות הישראלית, מעדיפה לשתף פעולה עם הימין הבריוני והגזען על מנת לשמור על יחסיה הטובים עם השלטון המממן אותם. אז שלא יספרו לכם על "האומנים השמאלנים" לאחר מכן, כי האומנים הללו מעדיפים כנראה להיצמד לעטיני השלטון.

החברים שם בתיאטראות מן הסתם עוד יבקשו בעתיד לשכוח ולהשכיח את הפרק הזה בהיסטוריה שלהם. התצלומים הללו, יעשו את מלאכת ההשכחה לקצת קשה יותר.


bottom of page