top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

קו הרכבת ירושלים-תל אביב


לאחרונה התפרסם בעיתון 'הארץ' שהשגרירים האירופים החרימו סיור שערך משרד התחבורה לאורך קו הרכבת המהירה שהולך ונבנה בין ירושלים ותל אביב (https://goo.gl/I4JCcY). בידיעה מצוטט גורם במשרד התחבורה שציין כי אורך הקטע של המנהרה התת־קרקעית שנמצאת מעבר לקו הירוק הינו כמה מאות מטרים. שר התחבורה ישראל כץ (ליכוד) צוטט בכתבה כמי שאומר ש"קו הרכבת נבנה לטובת כלל האוכלוסייה באזור". - עד כאן פרק ה דיס אינפורמציה ומכאן העובדות לאשורן. - אורכו של קו הרכבת החדש הוא כ-57 קילומטר. קו הרכבת נבנה כך שהוא חוצה את הגדה המערבית בשתי נקודות: באזור לטרון ומדרום לכפרים בית סוריכ ובית אכסא. תצלום האוויר המצורף מראה בדיוק את המקטעים הרלוונטיים:

הקטעים המסומנים באדום שאורכם יחד הוא 4,250 מטר נמצאים בתוך מה בין 1948-1967 היה שטח ההפקר בין ישראל והגדה המערבית (שהיתה כזכור בשליטת ירדן באותה עת) ולאחר 1967 ישראל החליטה שמדובר בשטח ריבוני שלה. המקטעים הצהובים שאורכם יחד הוא כמעט 7 קלומטר (ולא "כמה מאות מטרים" כפי שנמסר לעיתון 'הארץ') בנויים מעבר לקו הירוק גם על פי ההגדרה המקובלת על ידי מדינת ישראל. - זאת אומרת שלמעלה מ-11 קמ' מתוך ה-57 ק"מ שהם כמעט חמישית מהתוואי של הרכבת המהירה, הם בשטחים שלא היו בשליטת ישראל לפני יוני 1967. - לשם סלילת המקטעים הללו, הצבא הוציא ארבע צווי הפקעה "לצרכי ציבור" בשנים 2006 ו 2010, שמתפרשים יחד על שטח בן כ-350 דונם. בשנת 2011 דחה בג"צ את עתירת (בג"צ 291/11) ראש מועצת בית סוריכ ומספר בעלי קרקעות שטענו כי ההפקעה אינה משרתת את תושבי האזור מכיוון שלא מתוכננות כל תחנות ביניים לאורך הקו (https://goo.gl/DCo5RG). - דחיית העתירה נעשתה בהתבסס על טענת המדינה כי: "יש לאמץ פרספקטיבה רחבה הרואה בקו מרכיב אחד בתוך תכנון כולל שלתשתית מסילות ברזל במרחב האזורי, ובכלל זה כאלה שיאפשרו את חיבור שטחי איו"ש לתשתית הרכבת בתוך ישראל ואחרות שיאפשרו בעתיד חיבור בין איו"ש לבין רצועת עזה". - לא נותר לנו אלא להמתין בציפייה דרוכה יחד עם קרוב לחמשת מליון הפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה, לטקס חנוכת תשתית מסילות הברזל האזורית שתבנה אי"ה במהרה בימינו.


bottom of page