top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

בהתנחלות אדם (גבע בנימין) אוהבים את אדמות השכנים הפלסטינים מהכפר ג'בע


הם אוהבים לגדר את האדמות החקלאיות של השכנים ולמנוע את כניסתם (https://goo.gl/Egmwnq). הם אוהבים להשליך הרים של פסולת על אדמות השכנים ולהרוס כל סימן של העיבוד המוקפד שהתקיים בהן במשך שנים. הם אוהבים לבנות מבני ציבור שונים (https://goo.gl/vRpZS8) כגון: סניף דואר, בתי כנסת, וגני ילדים על האדמות של השכנים. והם אוהבים גם לסלול כבישים על אדמות השכנים. או איך שאומר שהב"ט ליברמן תושב ההתנחלות נוקדים שיודע גם הוא דבר או שניים על גניבת אדמות (https://goo.gl/hMqrai)? הכל דבש.

בקיצור, מדובר בהתנחלות שפיתחה דפוסי התנהלות שאין דרך עדינה יותר מאשר להגדירם כעברייניים. בשנת 2014 פרצה המועצה האזורית בנימין (שהיא למרות התחרות הקשה בתחום, כנראה המועצה העבריינית ביותר בגדה המערבית [https://goo.gl/wYNiJA]), בתוך ההתנחלות כביש אפרטהייד שנועד לאפשר לישראלים בלבד לדלג מעל פקקי התנועה על כביש עוקף רמאללה בשעות העומס(https://goo.gl/2gZPZC). הצבא אומנם התחייב בזמנו לסגור את הכביש "עד להסדרתו", אבל קוראינו הנאמנים יכולים לנחש מה קרה מאז.

הסיפור שלנו היום מתרחש כמה מאות מטר משם: בשנת 2015 המתנחלים של אדם החליטו שהם רוצים לפרוץ כביש חדש שיאפשר לדיירי השכונות הדרומיות בהתנחלות להיכנס ולצאת מהר יותר מההתנחלות. אז הם עשו מה שהשכנים שלהם מההתנחלות ענתות ניסו לעשות פחות או יותר באותו זמן הוא לפרוץ דרך בתוך שטחים פרטיים של השכנים הפלסטינים (https://goo.gl/cjaJQV). (במקרה של ענתות מדובר באדמות תושבי הכפר ענאתא). ובאמת למה לא? הרי "מדובר באדמות נטושות שאף אחד לא משתמש בהן".

כך זה עובד בגדה המערבית: קודם מגרשים את בעלי הקרקע הפלסטינים ולאחר מכן משתלטים על השטחים באמצעים שונים בטענה שמדובר "באדמות נטושות".

תעיפו מבט בתצלומי האוויר המצורפים ותבינו כבר לבד איך זה עבד שם.

לכתבה בגל"צ>> https://youtu.be/Yr-8Wy_ixO0


bottom of page